29 Temmuz 2008 Salı

tepsi ekmeği


köy ekmeklerini çok seviyorum.bizim buralarda yufka bazlama ve tepsi ekmeği yapılır.eğer fethiyeye yolunuz düşerse mutlaka cuma günü yapılan köy pazarına uğrayın. köylü kadınlar pazarda yufka bazlama tepsi ekmeği sac böreği yapıyorlar.ayrıca pazarda organik ürünler bulabilirsiniz.adaçayı kekik pekmez almadan gitmeyin.ayrıca size tavsiye edeceğim bir şey de pazara gelirseniz mutlaka kar şerbeti içmeden gitmeyin.ben pekmezli olanını seviyorum artık siz hangisini tercih ederseniz.annemde evde köylü unundan tepsi ekmeği yapar.ben annemden ekşi maya ile ekmek yapmasını istiyorum.öncelikle maya yenilenir yani ekşi mayaya biraz un ve su eklenir kabarınca ekmek hamuru yapılır.yoğurulur.hamur çok katı olmamalı.tepsiler yağlanır hamurun kabarması beklenir ve fırında pişirilir.yalnız odun fırınında pişirilirse tadı daha güzel oluyor.

patesli kaşarlı tepsi ekmeği
bazen patatesli kaşarlı tepsi ekmeğide yapıyoruz.öncelikle 2küçük patates 100 gr kaşar peyniri rendelenir tepsiye hamurun yarısı konur içne patatesli kaşarlı harç eklenir isterseniz karabiber kimyon ekleyebilirsiniz.hamurun kalan kısmı konur. hamur kabarmaya bırakılır.pişirilir.
eğer fethiyeye gelirseniz köylerinede uğrayın. sahanda tereyağlı yumurta ve tepsi ekmeği yemenizi tavsiye ederim.

2 yorum:

leylakrengi dedi ki...

Elinize saglik, ekmek cok guzel olmus. Ben de tepsi ekmegi tarifi ariyordum. Patateli ve kasarli olanini denemek lazim. Tesekkurler...

medine dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Tereyağı yanında birde keçi peyniri olunca süper olur..