10 Temmuz 2008 Perşembe

yalancı su böreği


yalancı su böreği

Yaz tatili başlayınca herkeste tatlı bir teleş başlıyor.Sanki insan yeniden doğuyormuş gibi..yeni kıyafetler saç rengi acaba bu yıl nereye tatile gitsem bütün bir yılın yorgunluğunu atmaya çalışıyorsunuz.Bazen bu yeterli olmuyor.İnsan yaşamında farklılıklar arıyor.Bugün çok sıcak ve sıkıcı bir gün.Mutfağa girip canım birşeyler yapmak istedi.yalancı su böreği yaptım.İçine köy tereyağıda koyunca bir başka oluyor tadı.
tarifi
5 tane hazır yufka
350 gram beyaz peynir
100gr tereyağı
1 çay bardağı zeytinyağı
1 su bardağı süt
bir çay bardağı su
bir demet maydanoz
yapılışı
Maydanozları yıkayıp ince ince kıyalım.peyniri küçük parçalara ayırıp maydonozla karıştıralım. zeytinyağı ile sütü ve suyu karıştıralım.yufkaları 8parçaya bölelim.tepsiyi yağladıktan sonra bir sıra parçaladığımız yufkaları koyalım arasına sütlü yağlı karışımdan sürelim.tekrar yufkaları koyalım.içine harcımızı koyup küçük parça tereyağları ekleyelim.böreğin üzerinede sütlü karışımdan sürelim. sütlü karışımdan birazda böreğin altına dökelim 180 fırında üzeri kızarana kadar pişirelim

3 yorum:

Adsız dedi ki...

çok nefis görünüyor. mutlaka deneyeceğim.ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

bugün bir değişiklik yapıp eşime süpriz yapmak istedim.hamurişlerine bayılıyor.tarifinizi uyguladım ilk başta yapamam gibi gelmişti ama nefis oldu.eşim hangi börekçiden aldın deyince biraz bozuldum ama inandırdım ve çok beğendi.çok teşekkürler hepinize tavsiye edrim.afiyetle kalın...

Adsız dedi ki...

gerçeğini aratmıyo.herkese tavsiye ederim.